Probleem | oplossing |
Het kost veel tijd om alle informatie van het papier om te zetten in een bestand op de computer. | Het proces automatiseren. Zodat gelijk alles in een computerbestand staat. |
Ouders hebben geen inzicht in het proces en de vorderingen. Ze weten vaak niet waar de leerling heen gaat en wanneer en hoelang. Ook weten ze niet precies wie er meegaan als leiding en medeleerlingen. | In de bevestigingsemail staat alle informatie die de ouders moeten weten. Ouders hebben toegang tot het programma zodat ze zien wie de begeleiders zijn met hun gegevens voor eventuele vragen. |
Er zit te veel tijd tussen het inschrijven en het kiezen van het ski/snowboard pakket. | Met het computerproces kan de leerling zich inschrijven en meteen zijn pakket kiezen. |
Al het papier komt in een map terecht waardoor het onoverzichtelijk wordt voor de beheerder. De inschrijvingen zijn niet allemaal in een oogopslag te zien. | Als de goedkeuring van de ouders binnen is wordt de inschrijving aan een database toegevoegd. Waardoor ook in een klik het totaal overzicht van kosten en deelnemers te zien is voor de beheerder. |
Kost heel veel papier. Eerst een inschrijfformulier, vervolgens nog een apart formulier met het pakket wat de persoon wil | Inschrijfproces via internet. Via de schoolsite of It’s learning (het intra netwerk van de school). Ook het pakket wat gekozen moet worden gebeurt via het internet. |
Handtekening van de ouders kan vervalst worden, leerling kan zelf handtekening zetten. | Link wordt gestuurd naar de email van de ouders, het e-mailadres heeft de mentor van de leerling, in die e-mail zit een bevestigingslink waar de ouder dan bij goedkeuring op klikt. De ouders zien meteen een overzicht van de opties die hun kind heeft ingevuld. |
Vaak is het onduidelijk hoeveel mensen zich hebben ingeschreven en in welke volgorde. Ook weten leerlingen vaak niet als hoeveelste ze aan de beurt zijn. | Als het proces via de computer gaat is aan de volgorde van de database te zien in welke volgorde leerlingen zich hebben ingeschreven. De leerling ziet ook meteen hoeveel mensen voor hem zijn. |
Probleemdefinitie
In de prioriteitenvolgorde van de opdrachtgever.
De producten staan er bijna allemaal op. Ik mis de kosten/baten, systeemeisen en sjabloon. Geef extra aandacht aan het proces. Ik kan niet altijd lezen welke stappen jullie hebben gemaakt en welke problemen jullie hebben gevonden en aangepakt.
BeantwoordenVerwijderen